Lakoća Isusove zahtjevnosti
RAZMIŠLJANJE UZ NEDJELJU – 22. kg-A (31.8.2014.)
Čitanja: Jr 20,7-9; Rim 12,1-2; Mt 16,21-27
„Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe… Tko hoće život svoj spasiti, izgubit će ga, a tko izgubi život svoj poradi mene, naći će ga!“
Među najčešćim riječima ili pojmovima u današnjoj javnosti, poglavito u politici, jest - KOMPROMIS! Npr.:“Sporazum između dviju strana postignut je zahvaljujući - kompromisu.“ To znači da su obje (sukobljene) strane (kao u sadašnjim navodnim pregovorima tzv. zaraćenih strana) malo popustile u svojim zahtjevima i tako došle do rješenja. Slično je u obitelji između roditeljâ i djece: kada npr. obje „strane“ malo popuste pri dogovoru oko tzv. izlaska ili kad djeca žele ostvariti što više tzv. slobode...
Međutim, Riječ Božja u sva tri nedjeljna čitanja jasno nam govori da takvoga kompromisa kod Boga - nema! U 1. čitanju prorok kaže da mora govoriti i kad mu se svi rugaju. U 2. čitanju Sv. Pavao govori o odnosu kršćana prema tijelu, pri čemu se Isusov učenik korjenito mora razlikovati od svijeta - koji, u našim prilikama, stalno reklamira Zrće, razvrat, golotinju, drogu (kao sada u šibenskom „Azimut“-slučaju, zbog kojega se grubo napada i biskupa Ivasa)…! A Isusove riječi, istaknute i na početku ovoga teksta, mogu nam se činiti kao kruti zahtjevi bez tolerancije i kompromisa, ili da se odnose samo na ljude u duhovnom pozivu, dakle na svećenike, časne sestre, biskupe, papu. Ali ne! Te su riječi upućene svim Isusovim učenicima - muškarcima i ženama - SVIMA NAMA, Dakle, evanđeoska zahtjevnost u Isusovim riječima: „Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe…“ - odnosi se na SVE kršćane!
Današnji 'mudraci' ovoga svijeta rekli bi da Isus nije tolerantan, čak da je 'nedemokrat' i 'diktator', a neki bi mu sigurno rekli da je „kršćanski fundamentalist“ ili „katoliban“ i dospio bi pod neki paragraf zakona o (ne)toleranciji! Ne treba se tome čuditi, jer Isusov tvrdi zahtjev začudio je i njegove učenike. I ne samo to, on je tijekom dva tisućljeća 'odvratio' mnoge od nasljedovanja Krista. Bio im je Isusov poziv prezahtjevan i pretežak! Uostalom, sjetimo se, kao i Njegovim učenicima kad im je govorio o sebi kao o KRUHU pa su ga mnogi napustili.
Ali, s druge strane, upravo taj korjeniti zahtjev 'proizveo' je kroz povijest mnoge divne plodove svetosti i mučeništva. Upravo u tim svecima mi imamo potporu i uzore za nasljedovanje! 'Najsvježiji' primjer su nam Hrvatski mučenici (koje slavimo na Udbini).
No, da ne bude zabune - Isus ne traži da se mi odrečemo života, nego da prihvatimo puninu života koji može dati samo On. Samo u toj punini života moguće je odreći se sebičnosti i misliti na potrebe svojih bližnjih, pa čak i život svoj dati za prijatelje svoje - što je sam Isus proglasio kao vrhunac ljubavi. Jer tko se brine samo za materijalno i tjelesno, na kraju će ispasti najveći gubitnik, usprkos prividnom uspjehu. Smrt će ga zateći s mnoštvom stvari, ali i s promašenim životom!
Isus nas zapravo stavlja pred izbor: imati ili biti! Značenje toga izbora odnosno radikalnosti Isusova zahtjeva najbolje se očituje na području ljudske tjelesnosti, u današnje vrijeme naglašeno na području spolnosti, što danas snažno ističe Sv. Pavao: „Prikažite svoja tijela za žrtvu živu, svetu, Bogu milu - kao svoje duhovno bogoslužje!“ A to je ono isto što je rekao u Poslanici Galaćanima: „Po Duhu živite pa nećete ugađati požudi tijela!... Za slobodu vas je Krist oslobodio! Ne dajte se ponovno u jaram ropstva!“ Jer danas, nažalost, upravo zbog krivo shvaćene slobode najviše je zla i grijeha upravo na području tjelesnosti odnosno robovanja tijelu! Na to se odnose Isusove riječi: „Tko hoće život svoj spasiti izgubit će ga“ - odnosno, propast će tko bude ulagao (samo!) u tijelo!!! Zato je današnja „industrija zabave“ zapravo doslovce industrija grijeha koja milijune, poglavito mladih, zamamno privlači i gura u duhovnu i tjelesnu propast.
Razmislimo također čemu vodi prava pomodna manija tzv. borbe protiv celulita i oblikovanja tijela. Koliko vremena, novca i energije se troši na to, a – 'duhovni celulit' - grijeh, koji opterećuje dušu i tijelo potpuno se zanemaruje. Vlada ravnodušnost prema duhovnom body-buildingu i face-liftingu, tj. zanemaruje se molitva, sv. misa, sv. ispovijed, čitanje Sv. pisma; prezire se 'solarij za dušu', važnije je da koža dobije 'idealnu boju'… i slične pomodne gluposti…!
A kršćanin bi morao biti svjedokom istine da je jadan svaki čovjek (muškarac i žena, posebno ona) koji svojim glavnim 'adutima' smatra ono što se na prvi pogled vidi! Zato Riječ Božja u Psalmu 147 kaže da Gospodin „za konjsku snagu ne mari, nit mu se mile bedra čovječja“. A Isus još strože kaže: „Ako te oko sablažnjava, iskopaj ga, ...ruka..., odsijeci je...“ Jer bolje je bez udova živjeti, nego s njima propasti! Eto dakle biti slobodan, što ističe Sv. Pavao, znači prihvatiti Isusovo Evanđelje u potpunosti, a ne samo ono što mi se sviđa i onda kad mi odgovara.
Kao kršćani stalno smo izloženi pritisku mentaliteta ovoga svijeta koji je protivan Evanđelju, a posebno preko televizije ter općenito kroz vizualne medije. Zato je potrebno da češće obavljamo ispit savjesti, tj. da sebe provjeravamo: Je li Isus u kojega vjerujem doista onaj iz Evanđelja, ili nekakav drukčiji, 'prerađeni' iz 'milde sorte evanđelja' (kao nešto na akciji u supermarketu)? Je li 'moj Isus' nekakav modernizirani 'light-Jesus' (kao piće s manje kalorija ili cigareta s manje nikotina)? Je li taj 'moj Isus' zvijezda npr. iz filma „I. K. Superstar“ ili iz neke sapunice…? Ili pak doista prihvaćam SVE što Isus od nas traži - do smrti (na križu)? Dakle, mi smo stalno pred izborom između ponuda DVA SVIJETA: Božjega i Vražjega. Ponude sotonina svijeta danas su najčešće na području POLITIKE i ESTRADE (nije slučajna ni povezanost politike i droge!). Političari obećavaju nekakav imaginarni „prosperitet“ – privlačnu „stvarnost“ koja je danas najjeftinije virtualno obećanje, a zapravo obična frazeološka magla. A estradnjaci sve svode na formulu „guštaj, guštaj…!“, vulgarno svodeći sav život na plitku (tjelesnu) zabavu.
A Božji odnosno Isusov svijet je navještaj ŽRTVE iz ljubavi za druge! Po Isusovu primjeru, i po primjeru svetih mučenika – do žrtve vlastitoga života. Poput sjemena koje pada na zemlju da bi „umrlo“ i donijelo novi život. Tu nam je temeljnu istinu, koja je i tajna života, na našem hrvatskom jeziku, govoreći u prvom redu mladima, prekrasno kao u životnu formulu sažeo papa Ivan Pavao Sveti (u Solinu 1998.): „Ne vjerujte onima koji vam obećavaju lagana rješenja – bez žrtve se ne može sagraditi ništa veliko!“
Ne zaboravimo: radikalnost Isusova poziva očita je i iz Njegovih riječi: „Ta što koristi čovjeku ako sav svijet zadobije, a samoga sebe izgubi?“ Dakle, kršćanin jesi ili nisi - za Isusom se ne može ići napola! Biti kršćanin znači dosljedno prihvatiti Isusov poziv ter radosno i javno - životom i riječju - navješćivati Kraljevstvo Božje. Ne bojmo se dakle ići Gospodinovim putem, jer „za slobodu nas je Krist oslobodio!“ Osim toga, On svoje vjerne nikada ne ostavlja 'na cjedilu' ili gura u 'nemoguću misiju'. On sam izvor je snage svojoj braći koja ga spremno slijede – jača nas svojom Riječi i svojim Tijelom.
Nova stranica župa KOMPOLJE, BRLOG i VRATNIK - na FACEBOOK profilu
Ova mrežna stranica (portal), nakon odlaska bivšega župnika don Anđelka Kaćunka na novu službu u Gospiću, više ne objavljuje sadržaje iz župa u naslovu. Nova... >>>
KOMPOLJSKI "ZBOR" - SLAVLJE 'LETNJE STIPANJE': subota 21.8.!
Svečano koncelebrirano misno slavlje u 11,00 s. u zajedništvu sa svećenicima Otočkoga dekanata predvodi župnik (u odlasku) don Anđelko. Pjevanje vodi župni... >>>
'Elizabeta' u Brlogu – radostno trostruko slavlje
Proslava blagdana Marijina pohoda Elizabeti, zaštitnice župe Brlog, 29. svibnja, i ove je godine bila svedena samo na liturgijsko slavlje – nametnute 'mjere'... >>>
Šokantne izjave - poziv na raspravu u Crkvi i društvu
Medicinska aktivistica Vera Sharav - Židovka koja je preživjela holokaust - ukazuje na sličnosti između nacističkog režima i onoga što se događa danas* (u... >>>
Jedinstveno svečano slavlje sakramenata kršćanske inicijacije
U redovitim okolnostima života naših manjih župnih zajednica krštenje djece, premda nije čest događaj, smatra se nečim uobičajenim. Nasuprot tome, pristup... >>>
Kompolje (župna crkva)
Sveta misa:
nedjeljom u 10,00 sati; radnim danom u 18,00 sati (u zimskom razdoblju) odnosno u 19,00 ili u 19,30 s. (u ljetnom razdoblju)
Pobožnost Srcu Isusovu:
devet prvih petaka (od listopada do lipnja) – sveta misa navečer, potom klanjanje Presvetom oltarskom sakramentu
Pobožnost Majci Božjoj:
u svibnju i listopadu krunica u 19,00 sati i potom sv. misa
Brlog
Sveta misa:
župna crkva: u drugu i posljednju nedjelju u mjesecu u 15,00 sati
Dom za odrasle "Bistričak": po dogovoru (o većim blagdanima)
Vratnik
Sveta misa:
župna crkva: nedjeljom u 12,00 sati
Crni Kal: prva nedjelja u mjesecu u 15,00 sati
Kad ce opet blog?... >>>
Sveti Otac Benedikt XVI bio je osam godina na čelu Katoličke crkve. Prvi je Papa u posljednjih sedam stoljeća koji je odlučio... >>>
13. veljače 2013. na Čistu Srijedu ili Pepelnicu, početku korizmenog vremena sahranjen je vlč. Mile Ivančić. Mučenik i okrutna... >>>